با اینکه کشور ایران از نظر حجم تولید زعفران در کل جهان حرف اول را می زند اما متاسفانه به دلیل خام فروشی و نداشتن برند قابل قبول در دنیا مطرح نبوده و کشورهایی نظیر اسپانیا، چین و هندوستان در ذهن جهانیان جای گرفته اند.
البته نحوه بسته بندی زعفران نیز مهم بوده و پیاده ننمودن اصول اساسی جهت این امر، صادرات آن را با مشکل مواجه ساخته است. به طوری که اکثر مشتریان خارجی زعفران ایران را به صورت فله ای خریداری نموده و پس از بسته بندی و برندسازی آن را در بازار های اروپایی به فروش می رسانند.
در این بین به جای اینکه اصل سودآوری عصاره های زعفران و عرضه اینترنتی آن در جهان به جیب کشاورز وارد شود نصیب آن دسته از افرادی می گردد که شاید اصلا اطلاعی از نحوه کشت این محصول نداشته باشند.