با یک نگاه ساده انگارانه، در بستر و فضای اینترنت فروشنده و خریدار عصاره زعفران سراج به صورت مستقیم با یک دیگر ارتباط برقرار نموده و نقش واسطه ها و دلالان در این بین کم رنگ تر شده و این قضیه سبب رویت قیمت های واقعی می گردد.
در تجارت الکترونیک محدودیت های زمانی و مکانی برداشته شده و طی اقداماتی که در جهت فرهنگ سازی این مهم صورت پذیرفته است اکثر مردم بوجود اهمیت فوق العاده ی آن پی برده اند. عده از کارشناسان سایت عرضه عصاره زعفران معتقدند که قدمت تجارت الکترونیک و خرید و فروش به این شیوه به پیش از پیدایش اینترنت باز می گردد که علت آن هزینه های بالای فضای مجازی در آن زمان بوده است.
شاید یکی از دلایل عدم پیشرفت این حوزه در ایران، نبود فضا و بستر مورد اعتماد مشتریان است که خریدار با وجود فراهم بودن تمامی امکانات، باز هم اصرار به مشاهده ی فیزیکی محصول قبل از پرداخت هر گونه وجه نقدی می باشد.