به سایت شرکت بازرگانی فرانیز خوش آمدید.
پشتیبانی 24 ساعته: 09155335814

وبلاگ

شهرستان گناباد دارای بهترین زعفران ایران

شهرستان گناباد دارای بهترین زعفران ایران

بهترین زعفران ایران در شهرستان های خراسان از جمله گناباد تولید می شود. این شهرستان دارای آب و هوا و خاک حاصلخیز سازگار برای کشت این محصول ارزشمند می باشد.

ایران با تولید سالانه ۳۳۰ تن زعفران و صادرات ۲۸۰ تن بزرگترین تولیدکننده در این زمینه شناخته شده است. استان های خراسان رضوی و جنوبی حدود ۸۵ درصد از کشت زعفران را به خود اختصاص داده اند که در این بین شهرستان های گناباد، قائنات و تربت حیدریه مطرح می باشند.

شهرستان گناباد دارای بهترین زعفران ایران

 بهترین زعفران ایران در این شهرستان ها علی الخصوص گناباد پرورش داده می شود شاید از دلایل اصلی آن آبیاری به روش سنتی و تجربه بالای کشاورزان این منطقه باشد. اقلیم منطقه سهم بسزایی در میزان برداشت و کیفیت محصول دارد که خراسان از این مزیت برخوردار است.

گناباد یکی از شهرستان های خراسان رضوی می باشد که با مرکز استان حدود ۲۷۰ کیلومتر فاصله دارد. اکثر زمین های قابل کشت این شهرستان به پرورش زعفران اختصاص یافته است. اما در کنار زعفران در این منطقه محصولاتی از جمله؛ انگور، کشمش، زرشک، پسته، گندم و جو نیز کشت می شود. زرشک گناباد در کنار زعفران جزء محصولات اصلی گناباد محسوب می شود.

تولید بهترین زعفران ایران در گناباد

شهرستان گناباد دارای بهترین زعفران ایران

بهترین زعفران ایران یعنی سوپر نگین در گناباد برداشت می شود. این زعفران به دلیل دشوار بودن جداسازی و قیمت بالای آن به میزان کمتری نسبت به سرگل تولید و بسته بندی می شود. درصد بالایی از این نوع زعفران در جعبه های شکیل بسته بندی و به کشور های متقاضی صادر می شود.

زعفران ادویه ای بسیار ارزشمند است که از رنگ و عطر خاصی برخوردار است. عطر و بوی زعفران نتیجه وجود اسانس بی رنگ تروپن دار و سافرانال می شود. طعم خاص زعفران نشان از وجود هیتروزید تلخ پیکرو کروسین می باشد که باعث می شود زمانی که زعفران را بدون طعم دهنده استفاده کنیم تلخی آن مشهود باشد که یکی از نشانه های اصل بودن زعفران است.

شهرستان گناباد دارای بهترین زعفران ایران

زعفران گناباد نه تنها بهترین زعفران ایران شناخته می شود بلکه می توان آن را بهترین زعفران جهان نیز معرفی کرد چرا که تمام گزینه ها مانند درصد رنگ دهی استاندارد و عطر مطلوب که یک زعفران خوب باید داشته باشد را دارد.

بیشترین مقدار زعفران برداشت شده این شهرستان بعد از خریداری از کشاورزان توسط شرکت های تولیدی زعفران، به صورت فله ای و یا بسته بندی به کشور های مختلف صادر می شود.

مطالب بیشتر

سبد خرید
خانه
فروشگاه