به سایت شرکت بازرگانی فرانیز خوش آمدید.
پشتیبانی 24 ساعته: 09155335814

ساخت اسپری زعفران طبق استاندارد اروپا

ساخت اسپری زعفران با بهترین متد روز دنیا

فرایند ساخت اسپری زعفران شامل مراحل حساسی است که نیاز به دقت بالایی دارند. برای تهیه مواد اولیه، ابتدا تولید کنندگان به دنبال زعفرانی مرغوب هستند. کشت، برداشت و پاکسازی زعفران کاری بسیار دشوار و زمان بر است. این کار عموما توسط استاندارد های مشخص ملی صورت می گیرد. قطعا تفاوت در کیفیت زعفران سبب تمایز فرآورده های زعفرانی می گردد.

ساخت اسپری زعفران چگونه انجام می گیرد

در ابتدای فرآیند ساخت اسپری زعفران، زعفران خام ورودی را از جهت تمامی مواردی که بر كیفیت نهایی محصول موثر اند، بررسی می کنند. همچنین برای ساخت اسپری زعفران کیفیت مواد اولیه بسته بندی نیز در بدو ورود توسط واحد کنترل كیفیت شرکت تولیدی مربوطه، كنترل و بررسی می گردند و در این مرحله است که کیفیت محصول نهایی تا حد زیادی تعیین می شود.

 آزمون هایی که جهت ارزیابی كیفیت زعفران در ساخت اسپری زعفران انجام می پذیرد شامل:

  • آزمون رنگ که به منظور استخراج و تشخیص رنگ های افزودنی صورت می گیرد.
  • آزمون قدرت رنگ دهی و ارزیابی میزان ترکیبات برجسته در زعفران مانند كروسین، سافرانال و پیكروكروسین که مسئول ویژگی های اصلی زعفران یعنی عطر و طعم آن اند.
  • آزمون میزان اسیدیته و میزان مواد خارجی مربوط به محیط و بقایای گل

مراحل ساخت اسپری زعفران

تمام مراحل ساخت اسپری زعفران برطبق برنامه منظم و برگرفته از تجربه و دانش جهانی می‌باشد. کیفیت محصولی تولیدی به این روش در مقایسه با نمونه‌های دیگر بسیار متفاوت خواهد بود. اولین مرحله در آماده‌سازی اسپری، پودر کردن رشته‌ها بوده که به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود. کارشناسان در کارخانه تولیدکننده این فرآورده، مخزن‌های بزرگ پر از آب را قرارداده‌اند.

در زمان تولید باید دمای آب به درجه معینی برسد تا پودر حل‌شده در داخل آن به‌خوبی دم بکشد. در واقع این محلول در حالت قرنطینه قرار می‌گیرد. رنگدانه‌های زعفران به‌خوبی از هم باز شوند. مرحله نهایی در این پروسه تخلیه و بسته‌بندی‌ می‌باشد. کارخانجات از ظروف متفاوتی برای این منظور استفاده می‌کنند که تأثیر مستقیمی بر میزان فروش آن خواهد داشت. در فضای بین کیسه آلومینیومی و قوطی اصلی، گاز نیتروژن قرار دارد که سبب خروج آسان مایع تا آخرین قطره می‌گردد.

کد زنی بر بسته بندی اسپری زعفران

در مرحله ی كد زنی بعد از چیدمان اولیه بسته ها، به وسیله ی دستگاه جت پرینتر مشخصات بسته از جمله وزنی که محصول دارد،‌ تاریخ تولید و انقضای آن، كد محصول و سریال تولید بر روی بسته ها چاپ می شود. بعد از ساخت اسپری زعفران و گذر از بخش جت پرینتر، اسپری ها جعبه گذاری می شوند. نوع بسته و تعداد داخل بسته با توجه به نوع محصول انجام می شود. 

مسئول كنترل كیفیت حین فرآیند تولید  هر دو ساعت یكبار از خط تولید بازدید به عمل می آورد. او با بررسی عملكرد كاركنان در بخشهای مختلف و ارزیابی آن ها از صحت مراحل برای ساخت اسپری زعفران اطمینان حاصل می کند.

نگاهی به اسپری‌های زعفرانی در بازار

بازار محصولات زعفرانی در داخل کشور پیشرفت بسیاری داشته است. یکی از دلایل اثبات این ادعا را می‌توان ساخت اسپری زعفران در بالاترین کیفیت ممکن دانست. تولیدکننده موفق بر این باور است که برای جلب رضایت مشتری باید همگام با دانش روز پیش رفت. در واقع کارخانجات باید از تمام امکانات لازم برای این منظور برخوردار باشند.

هم‌اکنون شرکت‌‌های پیشرفته تمامی مراحل تولید اسپری زعفرانی را به‌وسیله دستگاه انجام می‌دهند. این موضوع علاوه‌بر اینکه باعث تسریع در انجام امور شده، تولید محصولی بهداشتی را نیز سبب می‌شود. محلول داخل قوطی اسپری، زعفران خالص به‌همراه آب بوده که دارای رنگ فوق‌العاده‌ای می‌باشد.

قیمت و تولید اسپری زعفران با برندهای مشهور کشور

مایع زعفران آماده بعد از قرارگیری در داخل این محفظه، از ورود نور و هوا مصون می‌ماند. این موضوع سبب ماندگاری بالای محصول و حفظ کیفیت آن خواهد شد. از جمله برندهای مطرح در زمینه تولید فرآورده‌های زعفرانی در بازار، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود؛

  • مصطفوی
  • سحرخیز
  • زرافشان
  • دکتربیز
  • زرپاش

تمامی مراحل ساخت اسپری زعفران طبق استاندارهای اروپا انجام می‌گیرد. تجار این محصول را به‌عنوان یک کالای صادراتی برمی‌گزینند چراکه از شرایط لازم برای این امر برخوردار است.

از آشپزی تا مراقبت از پوست

یکی از دلایلی که زعفران را به یک گیاه محبوب تبدیل کرده است، مصرف همه‌جانبه آن می‌باشد. هم‌اکنون از این محصول ارزشمند در صنایع غذایی، تولید دارو، ساخت لوازم آرایشی- بهداشتی و خوشنویسی استفاده می‌شود. استفاده از زعفران در آشپزی بسیار نمود پیدا کرده است. این ادویه ارزشمند زینت‌بخش خیلی از مجالس و دورهمی‌ها می‌باشد. استفاده از طلای‌سرخ فقط به پخت خوراک محدود نمی‌شود بلکه در قنادی، تولید بستنی و آبمیوه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراقبت از پوست یکی از دغدغه‌های اصلی عموم مردم علی‌الخصوص بانوان می‌باشد. پوست صورت در گذر زمان و بر اثر عواملی مانند اشعه آفتاب و آلودگی دست‌خوش تغییراتی می‌شود. از آن‌جا که انسان همواره طالب زیبایی می‌باشد لذا تمایل دارد از بهترین مواد برای مراقبت از پوست استفاده نماید. با گذری در بازار می‌توان شاهد عرضه انواع کرم‌ها، ماسک‌ها، مواد شوینده و مراقبتی بود.

طبعا هر فرد جویای زیبایی برای سلامت پوست خود به‌دنبال خرید اجناس سالم و گیاهی خواهد بود. خوشبختانه برخی از شرکت‌های معتبر توانسته‌اند از زعفران محصولاتی را برای جوانسازی پوست تولید نمایند. زعفران خاصیت کلاژن‌سازی دارد و باعث جوان‌شدن پوست و شادی آن می‌گردد. برخی از ماسک‌ها را می‌توان در منزل و با استفاده از زعفران اصل تهیه نمود.

مطالب بیشتر

سبد خرید
خانه
فروشگاه