به سایت شرکت بازرگانی فرانیز خوش آمدید.
پشتیبانی 24 ساعته: 09155335814

وبلاگ

بزرگترین تولیدکننده زعفران طبیعی ملل در بازار جهانی

خیلی از افراد با شنیدن نام طلای سرخ به یاد گیاه زعفران می افتند، گیاهی که کشور ایران در کاشت آن پیشینه ای دو هزار ساله دارد و بزرگترین تولیدکننده زعفران ملل، به حساب می آید. با توجه به این که ایران تولیدکننده مرغوب ترین نوع زعفران در جهان است، توجه به صادرات این کالا با نام و برند شرکت های ایرانی، می تواند کشور ما را از تولیدکننده به صادرکننده جهانی تبدیل کند.

بزرگترین تولیدکننده زعفران طبیعی ملل در بازار جهانی

عرضه کننده انواع زعفران ملل در کشور

عرضه کننده انواع زعفران ملل در کشورگیاه زعفران به عنوان گرانترین چاشنی یا ادویه ی جهان شهرت دارد و خواص متعدد و دارویی این گیاه باعث شده که زعفران ایرانی علاوه بر تقاضای داخلی، به کشورهای دیگر نیز صادر شود. از جمله خواص زعفران می توان به افزایش ایمنی بدن، بهبود گردش خون، کمک به سلامت قلب، کنترل دیابت، کاهش اضطراب و افسردگی، تقویت استخوان ها، بهبود عملکرد عصبی، جلوگیری از سرطان و… اشاره کرد.
همین خواص مفید و بیشمار زعفران باعث شده که روز به روز آمار تجارت این کالا در بازارهای داخلی و خارجی افزایش پیدا کند. با توجه به ارز آوری قابل ملاحظه ای که از صادرات این کالا حاصل می شود، لیست تولید کنندگان زعفران در کشور ما رو به افزایش است و شرکت های تولیدی ضمن رعایت استانداردهای بین المللی به دنبال شناسایی کشورهای هدف برای صادرات زعفران هستند.

خریدار زعفران ملل در بازار جهانی

خریدار زعفران ملل در بازار جهانیشرکت های تولیدکننده زعفران با هدف افزایش فروش زعفران به فکر نوآوری و ایجاد تحول در ساز و کار تولید و بسته بندی زعفران هستند تا بتوانند نظر مشتریان داخلی و خارجی را جلب کنند. بیشترین خریدار زعفران در بازار‌های جهانی مربوط به کشورهای امارات متحده عربی، اسپانیا، چین، عربستان، هند، سوئد، هنگ کنگ، ایتالیا، تایوان و فرانسه است.
صادرات زعفران ایران به این کشورها محدود نمی شود و کشورهای بسیاری زعفران ایرانی را به عنوان یکی از کالاهای وارداتی در لیست خرید خود دارند. قیمت زعفران ملل در کشورهای مختلف واردکننده متفاوت است، به طوری که در برخی کشورها زعفران ایرانی چند برابر قیمت اصلی اش به فروش می رسد و این بستگی به تعرفه ها و سیاست های قیمتی آن کشور دارد.

موارد استفاده از گلبرگ زعفران

موارد استفاده از گلبرگ زعفراندر گذشته کاشت زعفران به طور عمده در شهرستان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی صورت می گرفت، ولی امروزه استان های فارس، کرمان، لرستان، قزوین، اردبیل و استان آذربایجان شرقی نیز اقدام به تولید این محصول در شهرهای خود کرده اند. زعفران بیشتر در آب و هوای معتدل و مناطقی که تابستان گرم و خشک دارند و پاییز و زمستان آنها خیلی سرد نباشد رشد می کند. البته این گیاه با آب و هوای اطرافش سازگار می شود، به همین دلیل در بعضی مناطق سردسیر هم به خوبی رشد می کند.

نکته ی جالب در پروش گیاه زعفران این است که از همه ی بخش های این گیاه می توان استفاده بهینه کرد. گلبرگ های بنفش زعفران نیز مانند خود زعفران دارای خواص بی‌نظیری است، و علاوه بر استفاده‌ی آن در درمان بیماری های قلبی، اختلالات عصبی و افسردگی، کاهش فشار خون و کمک به بهبود سرطان و … در حوزه ی صنعت نیز کارایی زیادی دارد.
از گلبرگ ها در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، رنگ های طبیعی برای رنگ آمیزی لباس ها و فرش ها و همچنین به عنوان رنگ خوراکی در ترئین غذا استفاده می شود. دمنوش گلبرگ زعفران، یکی از دمنوش های مفید است که خاصیت درمانی زیادی دارد.

صادرات زعفران به ترکیه

صادرات زعفران به ترکیهزعفران یکی از بهترین و گرانترین محصولات کشاورزی است و به خاطر عطر و طعم فوق العاده و خواص بی نظیرش، جایگاه خاصی میان مردم پیدا کرده است. زعفران دارای انواع مختلفی است که به چهار دسته ی اصلی تقسیم می شود. زعفران دسته، پوشال، سرگل و نگین.
هر کدام از این زعفران ها، دارای ویژگی ها و خواص مخصوص به خود هستند. یکی از کشورهایی که از متقاضیان اصلی زعفران ایرانی به حساب می آید، کشور ترکیه است. در کشور ترکیه زعفران نگین و سرگل بیشتر از سایر زعفران ها به فروش می رسد و قیمت آن به نوع و کیفیت زعفران بستگی دارد، ولی به طور کلی زعفران های صادراتی به دلیل تأییدیه های مختلفی که باید داشته باشند، دارای کیفیت خوبی هستند.

کسانی که وارد حوزه تجارت زعفران می شوند، علاوه بر مجوزها و مدارک لازم برای صادرات، باید آگاهی های لازم را در مورد صفر تا صد صادرات داشته باشند، تا بتوانند در این زمینه به فعالیت بپردازند.

فروشندگان زعفران ملل با کیفیت مناسب در بازار داخلی

فروشندگان زعفران ملل با کیفیت مناسب در بازار داخلیاز ویژگی های زعفران اعلاء این است که دارای طعم تلخی است و سرعت رنگ دهی آن پایین است، این زعفران رشته های سالم و بلند دارد و در تهیه آن هیچ نوع کود و سم شیمیایی استفاده نشده است، از طرفی انتهای رشته های بلند زعفران نباید به حالت میله ای بوده و باید حالت شیپوری داشته باشد.
کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی زعفران با برندهای مختلف، با تولید زعفران مرغوب و رعایت استانداردهای لازم، و به کار بردن روش های نوین تولید و بسته بندی زعفران، سعی کرده اند تا این محصول اصیل ایرانی با بهترین و زیباترین کیفیت و بسته بندی به دست مشتریان داخلی و خارجی برسد.
شرکت زعفران ملل به عنوان تولیدکننده و صادرکننده ی متخصص در این حوزه، اساس فعالیت های خود را مبتنی بر رضایت مشتری و بازدهی بالا در امر تجارت ملی و بین المللی قرار داده است.

بزرگترین تولید کنندگان زعفران درجه یک

بزرگترین تولید کنندگان زعفران درجه یککشور ایران از بزرگ ترین تولیدکنندگان زعفران درجه یک است که در چند سال اخیر سعی در به دست آوردن سهم صادرات این کالا در بازارهای جهانی داشته است. البته این امر با وجود رقبای بزرگی مانند اسپانیا، کار آسانی به نظر نمی رسد. ولی با برنامه ریزی درست و استفاده از افراد متخصص و مبتکر در عرصه تجارت و صادرات و همچنین استفاده از ترفندهای صادراتی مناسب، می توان به این امر مهم دست یافت. 

امروزه عرضه زعفران چه برای مصرف داخلی، و چه برای صادرات، در بسته بندی های شکیل و مناسبی صورت می گیرد، که بسته بندی خوب این کالا، علاوه بر حفظ کیفیت آن، می تواند تأثیر خوبی در معرفی برند تولیدکنندگان کشور ایران در بازارهای جهانی داشته باشد. 

سهم کشورهای دیگر در تولید زعفران ناچیز است، در حالی در حوزه صادرات این محصول، نقش پررنگی دارند و این به دلیل آن است که این کشورها، با خرید زعفران ایرانی مرغوب به صورت عمده و بسته بندی آن در کشورهای خود، زعفران ایرانی را با نام و برند خود به کشورهای دیگر با قیمت نسبتاً بالاتری صادر می کنند. 

مطالب بیشتر

سبد خرید
خانه
فروشگاه