به سایت شرکت بازرگانی فرانیز خوش آمدید.
پشتیبانی 24 ساعته: 09155335814

وضعیت بازار عصاره پودر زعفران در چین

وضعیت بازار عصاره پودر زعفران در چین

برای خرید عصاره پودر زعفران از بزرگترین بازار محصولات زعفرانی، می توانید به فرانیز مراجعه کنید و از وضعیت فروش آن باخبر شوید. همچنین کسانی که قصد دارند آن را در صادرات به چین نیز استفاده کنند، فرانیز انتخاب خوبی به شمار می آید.

چین از جمعیت میلیاردی برخوردار است و ورود به بازار آن آرزوی هر کشوری می باشد. دولت ها در تلاش هستند در بازار چین سهمی داشته باشند.

زعفران گیاهی ارزشمند با خواص دارویی می باشد و متناسب با تفاوت فرهنگی که میان چین و ایران وجود دارد، فرهنگ استفاده از زعفران و عصاره پودر زعفران در چین نیز با ایران تفاوت بسیاری را شامل می شود. به طور عمده در چین از این محصول نه به عنوان یک محصول خوراکی بلکه بیشتر در جنبه دارویی و به عنوان ماده ی خام تهیه و تولید دارو استفاده می شود.

وضعیت بازار عصاره پودر زعفران در چین

از آنجایی که عصاره پودر زعفران در چین در هر فروشگاهی امکان عرضه و فروش ندارد، این محصول در فروشگاه های مواد غذایی و بازارهای مختلف یافت نمی شود. در واقع این فرآورده زعفرانی مانند یک محصول خوراکی به آسانی در بازار چین در دسترس نیست و به عنوان یک ماده دارویی گران قیمت به فروش می رسد. عمده فروشندگان و تاجران عصاره ی پودر زعفران نیز داروخانه ها و بیمارستان ها هستند و این محصول در کشور چین بسیار گران بهاست.

وضعیت بازار عصاره پودر زعفران در چین

در گذشته بخش عمده نیاز زعفران چین از ایران تامین می شد. اما اکنون این وابستگی به علت عدم اعمال تدابیر تجارتی کاهش یافته است. با این وجود در بازار چین جای زعفران مرغوب و با کیفیت و همچنین محصولاتی چون عصاره ی پودر زعفران همچنان محفوظ است. گمرک چین به محموله هایی که مجوز وزارت بهداشت دو کشور را داشته باشد اجازه ی واردات می دهد. همچنین شرکت هایی که دارای مجوز واردات صنایع دارویی اند می توانند واردات عصاره پودر زعفران به چین را آغاز نمایند.

قیمت عصاره پودر زعفران در چین

وضعیت بازار عصاره پودر زعفران در چین

مطابق صحبت های مدیر یکی از فروشگاه های زنجیره ای شهر چونگ مین که عهده دار کشت ۹۰ درصد زعفران چین است، در سال های گذشته هر گرم زعفران بین ۲۵ تا ۳۰ یوان به خریدارانی چون فروشنده های محلی و شرکت های داروسازی عرضه شده است. اما قیمت عصاره ی پودر زعفران در فروشگاه های اینترنتی و آنلاین بین ۴۰ تا ۴۵ یوان بوده و نیز با قیمت ۵۰ یوان در بازار به مردم عادی فروش داشته است.

 با وجود اینکه ایران در صدر جهان  تولید کننده اصلی زعفران است اما کشت گلخانه ای زعفران در شهر هایی همچون چونگ مینگ باعث شده تا واردات این محصول گران قیمت از ایران کاهش یابد. در صورتی که با عرضه ی محصولاتی مانند عصاره ی پودر زعفران، می توان دوباره همانند سابق جایگاه اول صادرات زعفران را به دست گرفت.

وضعیت بازار عصاره پودر زعفران در چین

زعفران ایران قیمت بالاتری دارد و اگر یک فروشنده چه در فروشگاه های مجازی و آنلاین و چه به طور فیزیکی بتواند ثابت کند که عصاره پودر زعفران او از ایران وارد شده است، قادر خواهد بود آن را حدود گرمی ۴۰ یوان به فروش برساند.

فروش عصاره پودر زعفران در چین به چه صورت هایی انجام می گیرد

وضعیت بازار عصاره پودر زعفران در چین

فروش عصاره پودر زعفران ایرانی در چین توسط افراد غیر تاجر و غیر متخصص در زمینه ی تجارت در سطح اینترنت نیز انجام می گیرد و این امر باعث شده است تا زعفران به صورت های پر سود همانند عصاره پودر زعفران صادر نشده و به قیمتی بسیار ارزان و در بسته بندی های غیر استاندارد و غیر بهداشتی به مردم عرضه و توزیع گردد.

با وجود اینکه فروش دانشجویی توسط دانشجویان ایرانی مقیم چین هم منجر اختلال در فروش بازار چین شده است، در حال حاضر تاجران قانونی و حرفه ای زعفران در تلاش برای بازپس گیری بازار زعفران در چین اند و جایگاه به حق ایران را در این امر حفظ کرده اند.

با وضع موجود صادرات عصاره پودر زعفران به چین امری بسیار سود آور است و با رعایت موارد ذکر شده همچون صادرات محصولی که دارای بسته بندی مناسب و تاییدیه از دو کشور است، هیچ مشکلی به همراه ندارد.

مطالب بیشتر

سبد خرید
خانه
فروشگاه